Cin Tepesi (Gırnavaz Tepesi) Nerede Cin Tepesi Hakkında Bilgiler
CİN TEPESİ, diğer adıyla GIRNAVAZ TEPESİ, MARDİN ili, NUSAYBİN ilçesindedir. Müslüman cinlerin padişahının burada olduğuna inanılıyor.
Buranın şifa verdiğini düşünen bir çok insan özellikle psikolojik tedaviler için burada bir geceyi yatarak geçiriyor.
Nusaybin Şehrinin kuzeyinde bulunan,yaklaşık 5 km uzağında bulunan bir tepecik üzerine kurulan girnevas veya gire’nevvas (cin tepesi) olarak bilinir. … O Nusaybin cinleri Kavimlerine gidip bunu bildirince, işiten cinlerin Hepsi iman ettiler. Bu husus Kur’an-i Kerim’de ‘Cin Sûresi’nde’ bildirilmektedir.
CİN TEPESİ NEREDE
Cinler Tepesi(Gırnavaz)(Gırnavas)
Nusaybin Şehrinin kuzeyinde bulunan, yaklaşık 5 km uzağında bulunan bir tepecik üzerine kurulan Girnevas veya Gire’nevvas (cin tepesi) olarak bilinir. Gırnavas halk arasında ‘cinlerin başkenti’ olarak ün kazınmıştır.
Mardin’in Nusaybin ilçesinin 5 km kuzeyinde Çağçağ vadisinin batısında yer alan bir höyük olan Gırnavaz arkeolojik önemi nedeniyle de birçok bilim adamı tarafından araştırma konusu oldu. Yapılan ilk araştırma 1918 yılında A.T.Olmstead tarafından yapılan çalışma sonucunda Gırnavaz tarihinin Asur devrine dayandığı ve en az 5 bin yıl huriler Mitaniler Asurlar gibi birçok Mezopotamya ve Anadolu uygarlıklarına ev sahipliği yaptığı ortaya çıktı.
Ayrıca Prof. Dr Hayat Erkanal’ın 1982 yılında başlattığı kazı çalışmaları 1991 yılına kadar devam etmiştir. Bu kazılarda toplanan buluntulara göre Gırnavazın MÖ 4 bin sonlarında ve Mö 7. Yüzyıla kadar kesintisiz iskân edildiği anlaşılmıştır. Höyük üzerinde İslami dönemlere ait büyük bir mezarlık bulunmuştur. Gırnavaz’da bulunan kadim eserler şu anda Mardin müzesinde sergileniyor.
Buradaki cinlerin psikolojik ve bedensel özürlü hastalara şifa verdiği söylenmektedir.
Ayrıca bu tepede halk arasında cinlerin reisi olarak bilinen Mir Osmana ait olduğu söylenen bir türbe bulunuyor. Bu tepede yaşayan cinler Peygamber Efendimizin (SAV) döneminde kendi sesinden dinledikleri Kuran Kerim’den etkilenerek Müslüman olan ilk cinler olarak tarih sayfalarında yerlerini aldılar. İşte Müslüman olan ilk cinlerin isimleri: Bu cinler yedi kişi idiler. Üçü Harran’dan, dördü Nusaybin’den, isimleri Hassâ, mesâ, Şasır, Masır, Ellerdevanyan, Serme, el-Ahkam yahut el-Ahkab idi.
Nusaybin Cinleri Nasıl Müslüman Oldular
Resulullah aleyhisselatu vesselam Taif dönüşü, Nahle’de geceleyin kalıp namaz kıldığı sırada Nasibin cinlerinden 7 (yedi)si oradan geçiyorlardı. Durdular. Hz. Peygamber aleyhisselatu vesselam’ın okuduğu Kur’an’ı dinlediler. Hz. Peygamber (sav) namazı bitirince cinler iman edip dinlediklerini kabul ettiler. Kavimlerinin yanına inzar edici, uyarıcı olarak döndüler.
“De ki; Cinlerden bir topluluk Kur’an’ı dinleyip şöyle dedikleri bana vahyolundu: ‘Biz hârukulâde bir Kur’an dinledik. O doğru yola iletiyor. Ona inandık. Artık Rabbimize hiçbir şeyi ortak koşmayacağız.’ ” (Cin, 72/ 1-3)
“Bir zaman cinlerden bir topluluğu, Kur’an dinlemek üzere sana yönlendirmiştik. Gelip hazır olduklarında ; ‘Susun!..’ dediler. Kur’an tilaveti tamamlanınca da kavimlerine döndüler.”
“Ey Kavmimiz; biz Mûsâ’dan sonra indirilen, kendinden öncekini doğrulayan, gerçeğe ve doğru yola götüren bir kitap dinledik. Ey kavmimiz, Allah’ın davetçisine uyun ve ona inanın ki Allah günahlarınızdan bir kısmını bağışlasın ve sizi yakıcı azaptan korusun.” (Ahkâf, 46/ 29-31)
Söz konusu ayetleri dinleyen ve kavimlerine dönen cinlerin rivayetlerde “Nusaybin”li oldukları belirtilir. Meşhur bir belde olarak Araplarca bilinen Nusaybin, söz konusu rivayetlerde cinleri nedeniyle zikredilmektedir. O zaman Arapların inançlarında insanlar gibi cinlerin de yerleşim bölgeleri bulunmaktadır. Hatta aynı yerleşim yerlerini insanlar ile cinler müşterek olarak kullanmaktadırlar.
İbn Hişam’da (213/835) Cin Sûresiyle ilgili rivayetleri anlatırken konuyu Hz. Peygamber (asm)’in Tâif’ten dönüşüyle ilgili olarak anlatmaktadır. Hz. Peygamber (asm) Tâif’ten umduğunu bulamadan üzgün ve kederli olarak dönmekteydi.
Mekke’ye bir gecelik mesafeye gelince, gecenin karanlığında (ortasında) namaza durdu. Açıktan (cehrî) olarak Kur’an kıraat etmeye başladı. Bunun üzerine bir grup cin okunan Kur’an’a kulak verdi, dinledir. Daha sonra da kavimlerine giderek onlara bu dinlediklerine tâbi olmalarını istediler. Muhammed b. Ka’b el-Kurazî’den yaptığı bu nakilde İbn Hişam şu detayları da kaydetmektedir: Bu cinler yedi kişi idiler ve Nusaybin cinleriydiler.
0 Comments